Gratis Webinar
Samen leren in de GGZ: het perspectief van patiënt, familie en professional

9 sept 2020
Online om 20:00 uur
Gratis

Er zijn goede redenen om herstel als een leerproces te benaderen en daarom de geestelijke gezondheidszorg in te richten als een leeromgeving. Het leren in de GGZ kun je beschrijven als een boom met meerdere takken: leren met de patiënt, online leren, evalueren, leren in de regio en internationaal. Innoveren is een bijzondere vorm van leren: leren van de toekomst.

Inhoud

Er zijn goede redenen om herstel als een leerproces te benaderen en daarom de geestelijke gezondheidszorg in te richten als een leeromgeving. Het leren in de GGZ kun je beschrijven als een boom met meerdere takken: leren met de patiënt, online leren, evalueren, leren in de regio en internationaal. Innoveren is een bijzondere vorm van leren: leren van de toekomst.


De ervaringsdeskundigen zijn hierin voorgegaan met het inrichten van herstelacademies. Zo wordt de lerende organisatie niet alleen relevant voor de lerende professional maar eveneens voor de lerende patiënt en diens netwerk. De COVID-19 episode heeft ons daarbij ook nog eens het digitale tijdperk in geslingerd. Sommigen voelen zich daar snel thuis, anderen eerder verweesd. Het online samen leren neemt een snelle vlucht en roept vragen op hoe wij nieuwe hulpmiddelen als ZOOM op een manier inzetten dat deze bijdraagt aan cultuur van samen leren in de GGZ. Alleen een camera zeten bij face to face bijeenkomsten schiet tekort. Hoe het wel kan bespreken wij in deze Webinar vanuit drie perspectieven: de patiënt, de familie en de professional. Daarnaast is er online live muziek en zullen wij online met u de interactie aangaan.


Drie sprekers beantwoorden de volgende twee vragen:


  1. Wat zijn  lessons learned over herstel als leerproces?

  • in de afgelopen 10 jaar 

  • in de COVID-19 episode 


  2.  Hoe gaat de online wereld ons helpen om verder te leren?





CONTACTGEGEVENS 

Email  info@sympopna.nl

Postadres:
Postbus 14109

3508 SE Utrecht

NAVIGATIE

© 2002-2019 Stichting Sympopna

STUUR ONS EEN BERICHT

arrow&v